Pölsa

Min kära vän Emelu ville att jag skulle blogga lite mer om pölsa, och som den goda vännen jag är så ska jag väl ta och göra det också! 
(Om dig Emelie skriver jag ju om jämt ändå så chilla :S jisses...)
 
Jag har dock inga kunskaper inom just "pölsa", men det är lätt att ta reda på!
 
(Wiki)
Pölsa är en maträtt bestående av malet eller finhackat kokt kött, oftast inälvor av något slag till exempel lever och hjärta, lök,korngryn samt kryddor som peppar, kryddpeppar och mejram. Allt detta kokas tillsammans i spadet från köttkoket. Det serveras med fördel med kokt potatis och rödbetor samt ibland även med stekta ägg. Ibland ätes några bitar stekt fläsk till pölsan.
 
<-- pölsa
 
Hoppas att ni har tagit lärdom av detta inlägg, speciellt du Emelu! 
 
Med Vänlig Hälsning
Matilda

Kommentarer
Heart emelie

jag har lärt mig jättemycket. tack matilda<333333

Svar: så lite så bby<33
mbln.blogg.se

2012-09-14 @ 16:46:21
URL: http://emliah.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN


Hej jag heter Matilda